Belizimo

Punta Cana og annen moro

Siste dagen i Punta Cana skulle Ronny&Henrik spille golf på det storslagne hotellet Barcelos golfbane – The lakes. Nathalie og jeg skulle være med for å se på. 85 dollar måtte gutta betale, for green-fee, inkl golfbil. Så sier damen i golfshop’en at Nathalie og jeg må betale 65 dollar pr person for å gå med og se på. Seriøst? Hun var ganske utrivelig også, og det var jo selvsagt ikke snakk om at vi ville betale de pengene. Så da fikk gutta gå alene, og Nathalie og jeg ble igjen på hotellet. Vi hadde jo sjekket ut av våre egne hoteller, og ingen av oss var særlig lystne på å kjøre, så da fikk vi bare bli der i 4 timers tid. Hevn til den teite damen i golfshop’en for de håpløse reglene, tenkte vi.

the lakes barcelo

Så vi satt oss i restauranten for å spise frokost og se på golf på tv. Da vi hadde spist ba vi om regningen, hvorav mannen så rart på meg og sa at det ikke var noen betaling her. Pussig opplegg, tenkte jeg(samtidig som jeg var litt skuffet over at jeg ikke hadde bestilt litt mer). Vi forsto snart at vi var på et all-inclusive hotell, og at alle gjestene fløy rundt med sånne armbånd, som forteller hvilke «rettigheter» de har. Litt usikre forsøkte vi derfor å skjule minst et håndledd hver, i fare for å bli kastet ut av området pga manglende armbånd. Vi tok oss en tur rundt på resorten, og det var jo rimelig fint.

bacelo punta cana hotell bacelo punta cana hotell bacelo punta cana hotell

Resorten var så stor som en mindre by, med alle fasiliteter tilgjengelig. Vi var dog ikke så komfortable med å gå rundt(uten armbånd), så vi gikk snart tilbake til golfbanen og spilte kort. Men grådigheten tok etterhvert overhånd, og vi gikk tilbake til restauranten med litt sommerfugler i magen. Bestilte oss lunsj, inkl dessert og vin. Gjemte håndleddet vårt hver gang det kom en kelner, og satt ganske fornøyde tilbake da guttene var ferdig på banen. Så da reiste vi oss opp og gikk. Gratis frokost og lunsj på oss, bare fordi de skulle kreve latterlig mye penger for at vi skulle kunne gå på banen. Dumskap skal ikke belønnes, så følte meg godt fornøyd med at vi fikk vår hevn 🙂

bacelo punta cana hotell golf

Bilturen hjem fra Punta Cana gikk fra 5,5/6 timer til nærmere 9 timer. Vi misset en avkjøring i Santo Domingo, og det var da ikke mulig å snu. Vi endte derfor opp med å kjøre igjennom hele byen i full trafikkork. Puuuhh. Men hjem kom vi oss til slutt.

Lørdag var siste dagen til Jørgen her, så vi tok med hele gjengen på SeaHorse Ranch på lunsj.

seahorse ranch lunch seahorse ranch lunch

Etterpå tok vi turen innom Encuentro beach(surfestranden), og så på noen utrolig flinke kitesurfere. De gjorde masse triks, og det var ganske kult faktisk. Ser jo så lett ut når de kan de.

encuentro kiting

Cabarete har innført ny tradisjon med årlig karneval i mars(når den originale karnevalsesongen er overstått), og tilfeldighetene ville ha det til at vi skulle oppleve dette i år. Det var ikke noe storslagne greier, men en positiv overraskelse allikevel. Gøy at det skjer noe litt utenom det vanlige!

carneval cabarete carneval cabarete

Så igår hadde Nathalie og jeg en svært avslappende dag. Jørgen dro tidlig for å rekke flyet, og Ronny&Henrik trente golf. Dominic fanget både fugl og firfisle, og var utrolig stolt.