Belizimo

Cayo Arena – Paradise Island

Igår hadde vi virkelig en flott dag. Full bil kjørte vi tidlig avgårde mot vest, nærmere bestemt Punta Rucia. Stranden var overraskende fin, og vi stoppet for pizza-frokost med idyllisk utsikt mot havet og en uvanlig god service. Restauranten var ikke åpen, men klart de åpnet når det dukket opp 5 sultne skandinavere. Ebba ville ha kokosnøttvann, og det var jo klart de klatret opp i en palme i nærheten og  fikk tak i kokosvann når det var det man ønsket seg 🙂
Deretter leide vi en liten båt med mannskap som tok oss ut til Cayo Arena – bedre kjent som Paradise Island.
Midt ute på havet dukker det plutselig opp en liten sandbank, det er ikke store greiene, men helt fantastisk. Rundt sandbanken er det korallrev og perfekte snorkleforhold. Det var tidvis mye folk på denne bittelille øyen, men litt ute på ettermiddagen dro alle, og vi hadde øyen for oss selv. Henrik så knapt øyen(ikke at det tok så lang tid å se den :-), så ivrig etter å snorkle, mens Natalie og jeg fikk med oss litt av begge deler.
På vei tilbake til den litt større øya Hispanola(for man kan jo ikke riktig si tilbake til fastland), kjørte vi gjennom mangrove skog, og båtmannen fikk vist at det knappest var første gang han manøvrerte en båt. Det var nesten som å være i Everglades igjen, bare uten alligatorene.
På vei hjem igjen stoppet vi på en veldig fin lodge for en ettermiddagsdrink, og vi var ikke hjemme før solen hadde gått ned.
Kvelden ble tilbragt på Ocean Club med god mat og hyggelig selskap i Henrik og Natalie.
Punta Rucia
 Fantastisk hvit sand
 Ja, han måtte jo ut å hente kokosnøtt til Ebba da

Hyggelig frokost i idylliske omgivelser
 I båten på vei ut til paradise island
 Man kan trives godt her!
 4 skandinaviske jenter på en bitteliten øy midt i havet
 Her koste jeg meg!
 Meget fornøyde!
 Natalie og jeg snorkler
 Masse fisk rundt korallene
 Så var vi igjen alene på øyen – var et lite øyeblikk i tvil om vi kanskje måtte sove der, men båtmannen kom tilbake til slutt.
 Drøm
 Den lille øyen med den store sjarmen
 Båttur gjennom mangrove skogen
 Østers

I disse omgivelsene tok vi oss en ettermiddagsdrink

Solbrune og fortsatt med litt sand overalt hadde vi middag på Ocean Club på kvelden 🙂