Belizimo

Lyon og Dijon

Vi har kommet oss etter sjokket med manglende seng, og har hatt 3 deilige netter i Lyon. Ikke bare seng, men utrolig god seng. På et slott oppi åsen over Lyon by. Da kunne ikke engang katten klage😊

Lyon er en fin by, og til tross mye regn ble vi positivt overrasket.

Mye fin arkitektur, hyggelige kafeer og spisesteder, mange høydemeter og god mat!

Vi toppet det hele med en fantastisk tastingmeny på Art restaurant siste kvelden. Helt tilfeldig valgt restaurant, men i blant har man skikkelig flaks!

En av de absolutt beste menyene vi har fått, alt var godt, ingen middels retter. Trenger åpenbart ikke være nevnt i michelin guiden for å servere skikkelig bra mat, helt etter vår gane😋

Deretter gikk turen til Dijon, sennepsland. Frankrike kan mat! Vin også, selvom akkurat vinen fra dette området ikke var min favoritt.

Da var det mer stas med senneps tasting hos de store senneps produsentene.

Dijon hadde litt av alt. Gamle bygninger, en del bindingsverkshus som jeg liker så godt, mye supermoderne og en god dose sjarm.

Masse små restauranter, kafeer og barer overalt. Til tross for at byen egentlig er ganske liten kjentes den større. Selv etter 3 dager opplevde vi fortsatt å havne i en helt ny vei.

Lørdag var det knallvær, vår første ordentlige solskinnsdag på hele hjemreisen så langt. Vi utsatte derfor kjøring til søndag og tok en full bydag i Dijon.

4 retters lunsj med vin og god stemning. Stoppet på alle kafeer og utesteder med sol. Da det nærmet seg middagstid måtte vi ta en pust i bakken på hotellet, før vi kunne fortsette kvelden.

Frankrike er et fint land, forstår fortsatt ikke et ord av hva de sier, men det gjør egentlig ikke så mye. Man kommer langt med et smil😊

Nå er vi på veien igjen. Første stopp Champagne, før Rotterdam.

Share

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Translate »