Belizimo

Champagne og Rotterdam

Siden siste blogginnlegg har vi beveget oss stadig nordover.

Første stopp en liten landsby i hjertet av Champagne; Épernay. Det var ganske stas. Vi parkerte bilen og ruslet langs Avenue de Chapagne forbi alle de store chapagne produsentene.

Fant oss et hus med kule flasker og gikk for noen flasker herfra. God planlegging før champagnefrokost på 17mai😊

Så gikk turen videre gjennom Belgia på mye småveier, forbi et stort ølbryggeri, og videre inn i Nederland hvor vi ankom Rotterdam.

Rotterdam er en kul by, det skal jeg innrømme, men det var ekstremt kaldt. 5 grader, horisontalt regn og mye vind. Ikke det beste utgangspunktet for ute-opplevelser…

Dessuten opplevde vi vel ikke nederlenderne som det mest gjestfrie og vennlige folkeslaget vi har møtt på vår vei. Litt småfrekke og uten særlig interesse for service. Men også her er det gode unntak heldigvis.

Selve byen er derimot skikkelig kul. Mye inspirerende arkitektur og moderne steder. Blant annet en stor markedshall, med masse boder og streetfood.

Siste dagen tok jeg mot til meg mellom regnstormene og løp utendørs, man blir litt lei løpemøller i lengden. 8 grader, og etter 3 km åpnet himmelen seg på ny. Men jeg fikk iallefall et inntrykk av en idyll som kunne vært med bedre vær😉

Vi avsluttet oppholdet i Rotterdam med middag på en koreansk restaurant. Som med mye annet i nederland var også dette unødvendig komplisert da vi måtte grille vår egen mat. Men det var uansett veldig godt.

Etter en lang kjøretur igår ankom vi Rostock i nordtyskland. Da hadde Dominic og jeg sovet det meste av bilturen, og hadde vel egentlig ikke fått med oss allverden av den litt kjedelige veien gjennom tyskland.

Og nå har vi akkurat ankommet danmark i strålende sol etter en kort fergetur over dammen. Nå går ferden mot Oslo og reiseeventyret er slutt for denne gang.

Share

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Translate »